De buurtlunch. Om de twee weken op zondag bidden we ervoor in de Zuidhovenkerk. Maar wat is de Buurtlunch nu eigenlijk? Een korte impressie van vrijwilligers William en Willemijn ter Brinke:

Rond de klok van 13 uur komen vrijwilligers (van onze gemeente en van de Hervormde wijkgemeente Krispijn) aan in de Koloriet, het wijkcentrum van Oud-Krispijn. Daar treffen ze voorbereidingen voor de lunch. De meeste bezoekers van de Buurtlunch moeten van weinig rondkomen, dus een lekkere, uitgebreide lunch is van harte welkom! Om 13.30 uur zitten er zo’n 30 mensen in de zaal. Na gebed opent het buffet. Als iedereen lekker gegeten heeft is het tijd voor een korte, meestal interactieve overdenking rondom Gods Woord. Afgelopen periode stonden we bijvoorbeeld met elkaar stil bij de gelijkenis van de verloren zoon. Sommige bezoekers zitten vol vragen. Prachtig om te merken dat ze zich vrij voelen om die vragen uit te spreken en om elkaar ook te bemoedigen. We sluiten de Buurtlunch af met gebed. Daarin heeft voorbede een grote plaats. In een speciaal gebedsboek kunnen bid- en dankpunten opgeschreven worden. Door met elkaar de fijne en moeilijke dingen in het leven te delen, is het mogelijk om met elkaar mee te leven…. Wij zijn dankbaar dat we een kleine bijdrage aan deze bijzondere Buurtlunch met echte inhoud mogen leveren. Ons gebed is dat steeds meer bezoekers verlangen naar een persoonlijke relatie met Jezus Christus, de Enige die rust en vrede kan geven!

Meer informatie op www.facebook.com/KerkvoorKrispijn/