Handleiding

Video uitleg “login”

Video uitleg “geven”

Veelgestelde vragen over de app

Inloggen

1. Welk emailadres moet ik gebruiken voor het inloggen in de app?
    Je kunt alleen inloggen in de Zuidhovenkerk-app met het emailadres dat vastligt in de ledenadministratie. Dit emailadres staat vermeld in de gemeentegids.

2. Ik wil met een ander emailadres inloggen in de Zuidhovenkerk-app. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
    Als je met een ander emailadres wilt inloggen dan nu in de ledenadministratie staat, moet je eerst het Kerkelijk bureau vragen om het emailadres in de ledenadministratie te wijzigen.

3. Ik heb nog geen emailadres in de gemeentegids staan. Hoe kan ik dan inloggen in de app?
    Geef je emailadres door aan het Kerkelijk bureau om dit in de ledenadministratie toe te voegen. Daarna kun je daarmee inloggen.

Geven aan de collecte

1. Waarom wordt het collectebedrag niet per collecte van mijn bankrekening afgeschreven?
    We hebben gekozen om te werken met het vooraf opwaarderen van je tegoed via iDeal/Mollie. Daarna kun je per collecte het gewenste bedrag geven. Net als bij collectebonnen krijgt de penningmeester het hele bedrag vooraf en wijst hij het na de collecte toe aan de juiste bestemming.

2. Waarom zie ik doordeweeks alleen de deurcollecte als collectedoel en niet de andere zondagse collectedoelen?
    De deurcollecte loopt gedurende een langere periode, vaak enkele maanden. Daarom is die doorlopend gemaakt. De zondagse collectes zijn zichtbaar van vrijdag t/m zondag. Soms is er een extra collectedoel te zien, zoals bij de noodhulp voor Turkije en Syrië.

3. Kunnen gasten in de dienst ook geven aan de collectes via de app?
    Ja, als gasten de Zuidhovenkerk-app (Scipio) hebben, dan kunnen zij zich aanmelden bij de Zuidhovengemeente. Ze kunnen daar dan ook doneren voor de collectes.

4. Gaan we de collectezakken afschaffen nu je via de app kunt doneren?
    Nee, het geven via de app is een extra mogelijkheid. Daarnaast kun je contant of met collectebonnen geven of overboeken naar de penningmeester.

Ledenadministratie

1. Waarom is het profiel van sommige leden niet zichtbaar in de app?
    Dit heeft te maken met de AVG. We hebben ervoor gekozen om de profielen van leden pas zichtbaar te maken als zij de app hebben geactiveerd. Dan kunnen zij zelf kiezen of hun profiel getoond wordt en welke persoonlijke informatie zichtbaar wordt.

2. Wat moet ik doen als mijn persoonlijke gegevens in de app niet kloppen?
    U kunt niet zelf uw gegevens aanpassen in de app. Dit gebeurt door het Kerkelijk Bureau. Stuur hiervoor een mailtje met de wijzigingen naar het Kerkelijk Bureau (administratie@zuidhovenkerk.nl). Dit kan ook vanuit de app: klik bij een lid op de 3 puntjes onder de naam en kies voor melden, kies dan voor onjuiste informatie en geeft aan wat er aangepast moet worden. Het Kerkelijk Bureau krijgt hier direct een melding van.

3. Hoe kun je gezinsleden die geen smartphone hebben toch zichtbaar maken?
    Gezinshoofden en hun partners kunnen de profielen van alle gezinsleden zichtbaar maken en bepalen welke gegevens dan worden getoond. Klik hiervoor onder de naam van het gezinslid op “… Meer” en kies voor “Privacy-instellingen beheren”. Daarna kunt u voor het gezinslid alles beheren.

4. Hoe kan ik zoeken in de app?
    Je kunt in de app zoeken op voor- en achternamen. Daarnaast zijn alle leden gekoppeld aan een wijk. De wijken zijn groepen en door op een groep te klikken krijg je alle leden daarvan te zien.

5. Hoe kan ik een foto toevoegen aan mijn profiel?
    We hebben ervoor gekozen om niet standaard de foto uit de ledenadministratie toe te voegen. Leden kunnen zelf via hun profiel een foto toevoegen en later actualiseren. Fijn als u zorgt voor een actueel plaatje!

6. Hoe kan ik snel bellen, appen of mailen met leden?
    Bij een zichtbaar profiel kunt u een telefoonnummer aantikken en kiezen voor “telefoonnummer bellen”. Als een lid een mobiel nr in de app heeft staan, verschijnt er een knop “WhatsApp” waarmee direct een bericht getuurd kan worden. Daarnaast staat een knop waarmee u direct een mail kan sturen.

7. Hoe kan ik meldingen voor nieuws of verjaardagen instellen?
    Kies in menu voor Nieuws of Verjaardagen. Klik daarna op de 3 puntjes rechtsboven en kies Meldingen instellen. Daarna kun u kiezen om meldingen te ontvangen bij nieuwe nieuwsberichten en als er leden jarig zijn.

8. Verdwijnt door de app de gemeentegids met ledenlijst?
    Nee, de gemeentegids is voor alle adressen en niet iedereen heeft de app. Daarnaast bevat de gemeentegids veel meer informatie dan alleen de ledenlijst.

Agenda’s

1.  Ik wil een agenda-afspraak overnemen in mijn eigen agenda. Hoe kan dat snel?
    Als u een afspraak in een agenda aantikt, verschijnen de details van de afspraak met onderaan een knop “Toevoegen aan agenda”. Druk daarop en kies de agenda waar de afspraak in moet komen.

2. Hoe kan ik een afspraak toevoegen aan de agenda van de app?
    De agenda van de app is bedoeld voor activiteiten in de gemeente. Het toevoegen van een afspraak kan via de beheerders van de gekoppelde agenda’s.
    Hieronder het huidige lijstje. Mogelijk komen er nog gekoppelde agenda’s bij. Als u zelf een agenda wilt laten koppelen, neem dan contact op met de scriba.
    1. Voor kerkenraadsafspraken stuur een verzoek aan de scriba
    1. Voor kerkdiensten en catecheseafspraken stuur een verzoek naar ds. Jansen
    1. Jeugdwerk gerelateerde afspraken lopen via Rutger Quist
    1. Zaalreserveringen lopen via de koster (koster@zuidhovenkerk.nl)

3. Welke bijbelvertaling wordt gebruikt in de app?
    Standaard is de HSV-vertaling zichtbaar (via YouVersion). Omdat de website van YouVersion opent, kunt u direkt een andere vertaling kiezen (bijv. Het Boek, NBG 1951, Basisbijbel) en ook meelezen in een andere taal.

Document met Veelgestelde vragen over app