Nog geen reacties

Dorcas voedselactoe ‘Broodnodig!’

Broodnodig! Niet iedereen op deze wereld heeft brood. Ook andere primaire levensbehoeften kunnen ontbreken en om die reden is in 2023 ‘Broodnodig!’ het thema van de landelijke Dorcas Voedselactie.

Als Zuidhovenkerk doen we (voor de 10e keer) weer mee met de Dorcas Voedselactie. De actie vindt plaats rond Dankdag: van 29 oktober tot en met 5 november 2023. De opbrengst is bestemd voor bijvoorbeeld projecten in Ethiopiƫ in Afrika (omschakeling gewassen en aanleg grote vijvers), voor noodvoedselpakketten, kooktoestellen en hulp aan gezondheidszorgklinieken in Jemen in het Midden Oosten en hulp aan werkloze ouders in Moldaviƫ in Oost-Europa.

Er is een nieuwe digitale collectebus aangemaakt. Via die collectebus kan gegeven worden. De bus is bereikbaar via deze link: Dorcas Zuidhovenkerk 2023 of deze QR- code.

Door de powerpointpresentaties voorafgaand en na afloop van de kerkdiensten ontvangt u meer informatie over Dorcas, over de nood en de Dorcasacties en over de manier waarop u geld kunt doneren. Doe mee aan de Dorcas-collecte en daardoor aan de bestrijding van de crisis op verschillende plaatsen in de wereld: bid en geef!

Alvast bedankt voor uw bijdrage.

Rob Koppelaar.